Hallo.
Mijn naam is Christa Nerinckx
Ik ben fotograaf.

Maar ik wil heel graag meer zijn dan dat. Ik wil jullie kunstenaar zijn.

Ik wil tijdloze beelden voor jullie maken, van jullie baby, peuter, communicant of tiener… Liefst ook van het hele gezin, omdat die foto’s zo mogelijk nog belangrijker zijn.

Mijn reis als fotograaf begon al op mijn twaalfde, en ik weet zeker dat die nooit zal stoppen… Als fotograaf wil ik de wereld mooier maken door het mooiste in de mens te accentueren. Mijn afstudeerscriptie ging over ‘godinnen in elke vrouw’, en het is bijna ongelooflijk hoe ik 20 jaar later nog steeds met dezelfde intentie fotografeer.

Ik koester een diepe liefde voor kunst en cultuur. Het bewonderen van prachtige artistieke beelden kan mij urenlang inspireren, vaak gevolgd door de drang om zelf te gaan creëren.

Als je me vraagt waar mijn hart écht ligt, is het antwoord heel eenvoudig: bij mijn kinderen… Ik ben altijd al dol geweest op baby’s en prijs mezelf gelukkig dat ik mijn huis heb mogen vullen met drie knappe zonen. Ik voel me ontzettend bevoorrecht dat ik, als newborn- en gezinsfotograaf, mijn dagelijks leven nog steeds kan vullen met baby’s en kinderen – al is dat gelukkig zonder de gebroken nachten. Niets brengt me meer vreugde dan dat jaarlijkse moment waarop ik mijn zonen op een unieke manier mag vastleggen en mijn creativiteit de vrije loop kan laten. Het enige obstakel? Het perfecte plaatje schieten binnen 10 minuten, want het geduld van mijn kinderen is niet eindeloos.

Ik hou van warmte en gezelligheid. Ik ben dol op hout en rustieke interieurs, pasteltinten en de magie van de maand december. De rust die ik ervaar tijdens het varen op een boot, daar kan ik echt intens gelukkig van worden. Hoewel ik niet van vliegen hou, brengt het me wel over de hele wereld om van nog meer prachtige beelden te genieten. Dit gezegd zijnde: ik wou dat ik een betere landschapsfotograaf was en dat ik kon schilderen, omdat mensen een schilder vaak meteen associëren met een kunstenaar. Maar fotografie heeft voor mij dezelfde magie. Ik wil een kunstenaar zijn die jouw wereld vertaalt naar een artistiek beeld.

Dus, wie ben ik en wie wil ik zijn? Ik wil jouw fotograaf zijn. Iemand die, net als jij, kostbare momenten koestert en die bundel geluk verandert in een prachtig artistiek beeld voor jou en je gezin – direct na de geboorte en nog vele jaren daarna. Ik wil jouw ‘beeldenmaker’ zijn, de ‘archivaris’ van jouw wereld. Van die prachtige ronde buik tot de tienerjaren, vastgelegd in een artistiek beeld waar je uren naar kunt staren.

Ik wil graag jouw beeldenmaker, storyteller en fotograaf zijn… Mag ik jouw kunstenaar zijn?